مدرسه روستای بورنگ


مدرسه روستای بورنگ

مشخصات پروژه

مدرسه روستای بورنگ

نام پروژه: مدرسه راهنمایی فروغ دانش

موقعیت مکانی: روستای بورنگ_ شهرستان درمیان_ استان خراسان جنوبی

سال تأسیس: ۱۳۸۵

تعداد کلاس: ۳

مساحت فضای آموزشی: ۱۷۸ متر


داستان ساخت مدرسه روستای بورنگ


داستان ساخت مدرسه فروغ دانش واقع در روستای بورنگ به روزهایی برمی‌گرده که فعالیت ما در زمینه مدرسه‌سازی به تازگی شروع شده بود. اوایل سال ۱۳۸۵ تقریبا ۲ سالی بود که ما تصمیم گرفته بودیم کنارهم ساخت مدرسه و فضای آموزشی رو در مناطق محروم شروع کنیم. در همین راستا از مناطق مختلف کشورمون بازدید و نواحی محروم رو شناسایی کردیم. پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم، تصمیم به ساخت یک مدرسه در یکی از روستاهای استان خراسان جنوبی گرفتیم. روستای بورنگ از توابع شهرستان درمیان یکی از روستاهای استان خراسان جنوبی به شمار می‌ره..

براساس سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۹۵ حدود ۷۰۰ خانوار در این روستا ساکن هستند. بطورکلی در این روستا و سایر روستاهای استان خراسان جنوبی شاهد رشد روزافزون جمعیت بودیم. تعداد بسیار زیادی از ساکنان روستای بورنگ دانش‌آموز بودند. با این رشد جمعیت، ما در این منطقه شاهد کمبود مدرسه و فضای آموزشی جهت تحصیل فرزندانمون بودیم. تمام این موارد و مشکلاتی که در مسیر تحصیل دانش‌آموزان وجود داشت، باعث شد تا در سال ۱۳۸۵ تصمیم به ساخت یک مدرسه در این روستا بگیریم. ساخت مدرسه رو با تعداد ۴ کلاس و مساحت ۱۷۸ متر مربع آغاز کردیم. با یاری و همدلی شما عزیزان و تلاش پیمانکاران تونستیم در پایان سال ۱۳۸۵ این مدرسه رو به بهره‌برداری برسونیم و شاهد تحصیل عزیزانمون در این فضای آموزشی باشیم.

این مدرسه با عنوان فروغ دانش در حال حاضر در حال بهره‌برداری بوده دانش‌آموزان عزیز در مقطع متوسطه اول در این فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.