درباره ما


خیریه رشد

بنیاد خیریه رشد از سال ۱۳۶۵ با شماره ثبت ۳۲۱۶ شروع به کار کرد. در سال ۱۳۸۳ تصمیم گرفتیم بخشی رو با عنوان خیریه رشد راه‌ اندازی کنیم. هدف ما از ایجاد این بخش، فراهم کردن شرایط تحصیل برای همه فرزندان ایران بود.


فعالیت ما از کجا شروع شد؟

در سال ۱۳۸۳ و با راه‌اندازی بخش خیریه رشد، فعالیت ما هم در این بخش آغاز شد.. ما کارمون رو از ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق محروم شروع کردیم. مدرسه سازی در خیریه رشد با سفرهای بسیاری همراه بود؛ در طی این سفرها، ما مناطق محروم رو شناسایی می‌ کردیم و پس از شناسایی مناطق هدف و برآورد جمعیت روستاها، براساس اولویت، تصمیم به ساخت فضای آموزشی می‌گرفتیم. خوشبختانه مدرسه سازی با استقبال بسیاری همراه بود و ما به فاصله ۵ سال از شروع کارمون، موفق به ساخت بیش از ۵ مدرسه در مناطق محروم شدیم. هم اکنون و پس از گذشت نزدیک به ۲۰ سال از شروع فعالیت ما در بخش مدرسه سازی، نزدیک به ۵۰ مدرسه در مناطق محروم ساختیم و تعداد بسیار زیادی دانش‌آموز در مناطق محروم از شرایط تحصیل بهره مند شدند.



گسترش فعالیت‌ها در خیریه رشد

موفقیت در زمینه مدرسه سازی و فراهم کردن شرایط تحصیل برای فرزندان ایران، باعث شد تا ما به گسترش فعالیت‌ها بیندیشیم. پس از مدرسه سازی، تصمیم گرفتیم در زمینه آموزش نیز فعالیت کنیم. برگزاری اردوهای علمی- تفریحی، برگزاری همایش‌ها و وبینارهای آموزشی، تنها بخشی از فعالیت ما در زمینه آموزش به شمار می ره.. از طرح‌های موفق خیریه رشد می‌تونیم به طرح اهدای کتاب اشاره کنیم. در زمینه اهدای کتاب از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ موفق به اهدای ۴۰۰ هزار جلد کتاب به مناطق محروم شدیم. پس ازاجرای طرح‌های مدرسه سازی و آموزش، با یاری و همدلی خیرین بزرگوار از ۵۰۰ کودک یتیم حمایت کردیم. همچنین از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ از ۱۰۰ دانش‌آموز در مناطق محروم حمایت تحصیلی کردیم. مناطق هدف این طرح، شهرستان‌های سراوان، سرباز و تفتان واقع در استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رند.

علاوه بر فعالیت در زمینه‌های آموزشی، به جهت توانمندسازی جوانان در مناطق محروم، طرح اشتغال‌زایی رو نیز در خیریه رشد اجرا کردیم. برگزاری کارگاه‌های آموزشی، احیای قنوات و آب‎رسانی از جمله فعالیت‌های ما در زمینه اشتغال‌زایی به شمار می‌ره . در زمینه احیای قنوات نیز موفق به تامین آب برای حدود ۲۱۸ هکتار زمین کشاورزی روستائیان شدیم.



مناطق فعالیت ما

از اونجایی که هدف اصلی ما از ایجاد خیریه رشد، فراهم کردن شرایط تحصیل برای تمامی فرزندان ایران به شمار می‌ره، در این مسیر سعی می‌کنیم اکثر مناطق محروم کشورمون رو بررسی کنیم و به فعالیت در این مناطق بپردازیم. در زمینه آموزش مجازی و اهدای کتاب، مجموعه رشد در استان‌های خراسان جنوبی، کهگلویه و بویراحمد، اردبیل و خراسان رضوی فعالیت داره

در زمینه مدرسه‌ سازی با توجه به بررسی‌های صورت گرفته  از سال ۱۳۹۴ به طور خاص فعالیت خودمون رو در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان افزایش دادیم. البته از ابتدای فعالیت در زمینه مدرسه‌سازی در استان‌های لرستان، ایلام، خراسان جنوبی، گلستان، خراسان رضوی، کرمان، هرمزگان و کرمانشاه مدارسی رو احداث کردیم و به بهره‌برداری رسوندیم.