گرامیداشت روز جهانی معلولین با مشارکت سازمان ملل


بنیاد رشد با حمایت سازمان ملل متحد در تهران جشنی را جهت گرامیداشت روز جهانی معلولین در بیستم آذر ماه سال ۹۶ برگزار نمود. که در این برنامه ۳۰ نفر از کودکان معلول ذهنی به همراه مادرانشان و مربیان خود حضور داشتند.

در این مراسم کودکان، اشعاری به زبان های فارسی وانگلیسی برای حاضران قرائت کردند و سپس حرکات نمایشی و ورزش رزمی انجام دادند. آنان از موفقیت های خود در ورزش، قرائت قران، کارهای هنری همچنین چالش هایشان در زندگی روزمره برای شرکت کنندگان صحبت کردند. همچنین در این مراسم صنایع دستی و کارهای هنری آنها به نمایش در آمد.

سرکار خانم مریم ظریف همسر محترم جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم دوتسنکو مدیر دفتر مرکز لطلاعات سازمان ملل در تهران ، از مهمانان افتخاری این مراسم بودند.

سرکار خانم دکتر ظریف خطاب به شرکت کنندگان گفتند: در این مراسم بسیار از مشاهده این عزیزان تلاشگر تحت تاثیر قرار گرفتم. هنگامی که شاهد با احساس خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران به وسیله پسری با “سندروم دان” بودم ، اشک در چشمانم حلقه بست. در آن موقع همه حاضران که به احترام سرود و آن پسر خردسال ایستاده بودند او را مدت ها  تشویق کردند.

 ایشان افزودند توانایی ها و دستاورد های این کودکان فوق العاده ، باور نکردنی و الهام بخش است. می دانم تا چه حد زندگی برای مادران و خانواده های آنان سخت است و اینجانب تلاش و تعهد شما را نسبت به این کودکان تحسین می نمایم. تبحر، عشق و تعهد  مربیان و مدیریت مدارس آنان کمک شایانی به موفقیت این کودکان می کند. از اینکه بسیاری از این کودکان با وجود چالش های پیش رویشان، مشغول فراگیری زبان خارجی هستند و در رقابت های ورزشی  قهرمان شده اند تحت تاثیرقرار گرفتم. اینجانب در خواست های شما را به مسئولان منتقل خواهم کرد.   

در ادامه  هدایایی توسط خانم دوتسنکو و دیگر مهمانان این مراسم به کودکان اهدا گردید. همچنین در بخش دیگری از این برنامه این کودکان آرزوهای خود را نقاشی کردند و داوطلبین بنیاد رشد نیز زمانی را با آنان برای انجام بازی های متنوع همراه شدند.

در پایان نیز از حمایت های مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران برای برگزاری این مراسم، و همچنین همراهی حامیان و داوطلبین بنیاد رشد بی نهایت سپاسگزاریم و امیدواریم توانسته باشیم لبخند رضایت را بر لبا این کودکان نقش ببندیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های بنیاد رشد با ما در تماس باشید