گرامیداشت روز جهانی ماندلا در سازمان ملل


سازمان ملل متحد هجدهم ماه جولای را به پاس تلاش ها و مجاهدت های نلسون ماندلا برای برقراری صلح و آشتی، این روز به نام او نامگذاری کرده است. نلسون ماندلا از مروجان برجسته عدالت و برابری درعرصه جهانی بود که شجاعت و دلسوزی وی همچنان برای همه انسان ها الهام بخش است.
امروز، به همین مناسبت و صدمین زادروز ماندلا، مراسمی در مقر سازمان ملل متحد در تهران با حضور نماینده سفارت آفریقای جنوبی، سازمان های مردم نهاد و دیگر همراهان برگزار گردید. در این برنامه، آرمان های نلسون ماندلا مانند صلح و عدالت اجتماعی، اعتماد و مصالحه، آموزش کودکان، ریشه کنی فقر و مبارزه با بیماری ایدز تشریح گردید. همچنین حاضرین در این جمع به معرفی تجربیات خود در این زمینه پرداختند که داوطلبین بنیاد رشد نیز نظرات خود را دراین باره بیان نمودند.

در همین حال در طول هفته گذشته نیز یک کارگاه آموزشی از طرف دفتر مرکز اطلاعات سازمان ملل، توسط سرکار خانم شهباز برگزار شد و علاوه بر اینکه داوطلبین با ارزش های ماندلا آشنا گردیدند، نحوه آموزش و ارتباط با کودکان در راستای این آرمان ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. و با کمک این آموزه ها دو برنامه مجزا نیز برای کودکان کار و کودکان دارای معلولیت برگزار گردید. و از طرف بنیاد رشد نیز در اواخر تابستان، یک مسابقه نقاشی در همین راستا در روستاهای مناطق محروم برگزار خواهد شد.
همان طور که مستحضر هستید فراهم آوردن امکان تحصیل برای همه کودکان هدف اصلی مجموعه بنیاد رشد است که هم راستا بودن این امر با ارزش های فرد آزاده ای مانند نلسون ماندلا برای ما یک افتخار است.
در پایان نیز از تلاش های دفتر سازمان ملل متحد در تهران و حامیان این برنامه سپاسگزاریم.