مدرسه روستای هوشک


مدرسه روستای هوشک

مشخصات پروژه

مدرسه روستای هوشک

نام پروژه: مدرسه دخترانه زنده یاد عباس شادپور

موقعیت مکانی: شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان

تعداد کلاس: ۶ کلاس

متراژ: ۳۳۰ متر مربع

تاریخ بهره‌برداری: مهرماه سال ۱۳۹۶

میزان پیشرفت فیزیکی

۱۰۰%

داستان مدرسه روستای هوشک

روستای هوشک از روستاهای واقع در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌ره… ساخت مدرسه در روستای هوشک از دغدغه‌های اهالی این روستا بود. براساس سرشماری که در سال ۱۳۹۵ توسط مرکز آمار ایران صورت گرفت، این روستا جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ خانوار داشت و قطعا این عدد با گذشت سال‎‌ها افزایش پیداکرده..

رشد جمعیت، روستاهای مناطق محروم رو با کمبود فضای آموزشی مواجه کرده و دانش‌آموزان ساکن در این مطقه از فضای کافی و مناسب جهت تحصیل برخوردارنبودند. مشکلات و سختی‌های مسیر تحصیل سبب شد تا ما در خیریه رشد در سال ۱۳۹۶ تصمیم به ساخت یک مدرسه در این روستا بگیریم. این مدرسه با تعداد ۶ کلاس و با مساحت ۳۳۰ متر مربع در مهرماه سال ۱۳۹۶ توسط خیرگرامی پروژه و بنیاد رشد به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر دانش‌آموزان عزیز این منطقه در این فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

قطعا در روستاهایی با جمعیت زیاد، مشکل کمبود فضای آموزشی از مهم‌ترین دغدغه‌های اهالی روستا به شمار می‌ره.. هرچند تاکنون با یاری خدا و تلاش و همت شما عزیزان موفق به ساخت ۴۰ مدرسه در مناطق محروم کشورمون شدیم اما همچنان در بسیاری از نواحی محروم با مشکل فضای آموزشی مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم روز به روز شرایط مناسب جهت تحصیل فرزندان عزیزمون رو فراهم کنیم.