مدرسه روستای پازگز


مدرسه روستای پازگز

مشخصات مدرسه روستای پازگز

نام پروژه: دبستان دانش

موقعیت مکانی: روستای نعیم‌آباد پازگز شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان

تعداد کلاس: ۱

هزینه ساخت: ۳۰۰ میلیون تومان

تعداد دانش‌آموزان : ۲۰

شروع ساخت:

میزان پیشرفت فیزیکی

۱۰۰%

داستان مدرسه روستای پازگز

داستان ساخت مدرسه روستای پازگز شاید با مدارس ساخته‌ شده‌ی دیگه متفاوت باشه.. این روستا از محروم‌ترین روستاهای شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌ره. رفت و آمد به این روستا از بزرگ‌ترین مشکلات ساکنان محسوب میشه . روستای پازگز تنها از یک ساختمان جهت تحصیل دانش‌آموزان برخورداره که به دلیل نابسامان بودن امنیت سازه، گاهی کلاس‌های درس در فضای باز تشکیل می‌شدند.

علاوه بر این، معلم این منطقه در کنار تدریس در این فضای نامناسب، مجبور به اسکان در این ساختمان هم بود. با توجه به این شرایط دشوار، ما تصمیم گرفتیم ساخت یک مدرسه ۱ کلاسه در این ناحیه رو در اولویت کار خودمون قرار بدیم.

در …. سال ۱۴۰۰ بچه‌های ساکن روستا با شنیدن خبر ساخت مدرسه، شروع به جمع‌کردن سنگ‌های محل ساخت کردند و فضای تعیین شده جهت احداث مدرسه رو آماده کردند. دستای پرمهر دانش‌آموزان، انگیزه بیشتری برای ساخت این مدرسه به ما داد و با یاری خداو همدلی خیر بزرگوار این پروژه، به پیشرفت بسیاری در ساخت رسیدیم.

درآینده نزدیک شاهد تحصیل دانش‌آموزان عزیزمون در این فضای آموزشی خواهیم بود. این منطقه از تعداد ۲۰ نفر دانش‌آموز برخوردار هست. امید داریم با همدلی همیشگی خیرین بزرگوار بتونیم تعداد فضاهای آموزشی در این روستا و سایر مناطق محروم رو افزایش بدیم.