مدرسه روستای ده‌پیش


مشخصات پروژه

مدرسه روستای ده‌پیش


موقعیت مکانی: شهرستان کهنوج، استان کرمان

متراژ: ۱۶۴ متر مربع

تعداد کلاس: ۳

هزینه ساخت: ۹۰۰ میلیون تومان

شروع ساخت: مهرماه سال ۱۳۹۹


پیشرفت فیزیکی پروژه

۸۵%

داستان مدرسه روستای ده‌پیش

ده‌پیش روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کهنوج واقع در استان کرمان به شمارمی‌ره. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۳۵ خانوار بوده که این عدد هم‌اکنون رشد قابل توجهی داشته و جمعیت ده‌پیش افزایش داشته

مشکل کمبود فضای آموزشی در ده‌پیش یکی از دغدغه‌های اهالی روستا به شمار می‌رفت؛ چرا که با وجود رشد جمعیت، دانش‌آموزان هیچ فضایی برای تحصیل نداشتند و گاهی مجبور به تحصیل در مدارس روستاهای اطراف می‌شدند. گاهی اوقات هم خانواده‌ها به دلیل سختی مسیر رفت و آمد و عدم وجود وسایل حمل و نقل فرزندان خود رو از رفتن به روستاهای دیگر جهت تحصیل منع می‌کردند.

در مهر ماه سال ۱۳۹۸ خیریه رشد با کمک اهالی روستا، تصمیم به ساخت یک مدرسه در ده‌پیش گرفت. یکی از اهالی روستا فضای مورد نیاز برای احداث این پروژه رو در اختیار بنیاد رشد قرار داد. روند ساخت این پروژه با مساحت ۱۶۴ متر و با تعداد ۳ کلاس توسط پیمانکاران آغاز شد.

هزینه‌ای که جهت ساخت نیاز داشتیم، مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان بود. با همراهی خیرین بزرگوار و تلاش پیمانکاران ۹۰ درصد از مراحل ساخت تکمیل شده و سعی داریم در سال ۱۴۰۱ از این پروژه بهره‌برداری کنیم. امید داریم ساخت مدارس و فضاهای آموزشی در این روستا و دیگر روستاهای بخش کهنوج افزایش یابد و این امید قطعاً با دستان پرمهر شما خیرین عزیز به واقعیت تبدیل خواهد شد.

گالری تصاویر