مدرسه روستای زیارت


مشخصات پروژه

مدرسه روستای زیارت

نام پروژه: مدرسه زیارت

موقعیت مکانی: روستای زیارت – شهرستان سیب و سوران – استان سیستان و بلوچستان

جمعیت روستا: ۱۵۰ خانوار ( سرشماری سال ۱۳۹۵)

تاریخ شروع پروژه: بهمن ماه سال۱۳۹۸

توقف در پروژه: اسفند ماه  سال ۱۳۹۸ الی خرداد ماه سال۱۳۹۹ ( شیوع ویروس کرونا)

تاریخ اتمام ساخت و بهره‌برداری : آبان ماه سال ۱۴۰۰

متراژ: ۱۶۰ متر

تعداد کلاس: ۴ کلاس

هزینه‌ی ساخت : ۳۳۰ میلیون تومان

ارزش کنونی: ۹۵۰ میلیون تومان

دانش‌آموزان مشغول به تحصیل: ۱۲۰ دانش‌آموز

میزان پیشرفت فیزیکی پروژه

۱۰۰%

داستان مدرسه روستای زیارت

داستان مدرسه روستای زیارت به روزهای شیوع ویروس کرونا برمی‌گرده. بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در شرایطی که ویروس کرونا در کشورمون شیوع پیداکرده بود، ما در خیریه رشد تصمیم به ساخت یک مدرسه دیگه گرفتیم. زیارت یکی از روستاهای واقع در شهرستان سیب و سورانه و از مناطق پرجمعیت استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌ره. طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵۰ خانوار ساکن این روستا هستند. از جمعیت ساکن در روستا عددی بالغ بر ۱۵۰ نفر رو دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند.

با این وجود زیارت تنها یک مدرسه داشت که از امکانات گرمایشی و سرمایشی مناسبی جهت تحصیل دانش‌آموزان برخوردارنبود. پس از بررسی‌هایی که توسط همکارانمون در خیریه رشد انجام شد، تصمیم گرفتیم با یاری و همدلی شما ساخت یک پروژه‌ی ۴ کلاسه رو آغاز کنیم. پس از مشاهده‌ی محل ساخت و توافقات اولیه با خیرین، کارمون رو از بهمن ماه سال ۱۳۹۸  شروع کردیم.

متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراحل ساخت این فضای آموزشی چند ماهی به تعویق افتاد اما با تلاش‌های هم‌وطنانمون در این منطقه موفق شدیم در آبان ماه سال ۱۴۰۰ ساخت مدرسه روستای زیارت رو به اتمام برسونیم. همکارانمون در خیریه رشد به جهت افتتاح و بهره‌برداری از  این مدرسه یک هفته پس از اتمام پروژه، به این روستا سفر کردند . خداروشاکریم که در حال حاضر تعداد ۱۲۰ دانش‌آموز در مدرسه روستای زیارت مشغول به تحصیل هستند و امید داریم با یاری و همدلی همیشگی شما عزیزان به تعداد مدارس و فضاهای آموزشی در مناطق محروم بیفزاییم.

گالری تصاویر