مدرسه روستای کلوکان


مدرسه کلوکان

مشخصات پروژه

مدرسه روستای کلوکان

نام پروژه: مدرسه معین فتوت

موقعیت مکانی:روستای کلوکان_ بخش هیدوچ_ استان سیستان و بلوچستان

جمعیت روستا: ۴۱۸  خانوار

تاریخ شروع پروژه: اسفندماه سال ۱۳۹۸

توقف در پروژه: فروردین ماه سال ۱۳۹۹ الی مرداد ماه ۱۳۹۹

تاریخ اتمام ساخت و بهره‌برداری: آبان ماه سال ۱۴۰۰

متراژ: ۱۶۰ متر

تعداد کلاس: ۴ کلاس

هزینه ساخت: ۳۳۰ میلیون تومان

ارزش کنونی: ۱ میلیارد تومان

جمعیت دانش‌آموزی: ۱۸۰ دانش آموز


پیشرفت فیزیکی پروژه

۱۰۰%

داستان مدرسه روستای کلوکان


ساخت مدرسه روستای کلوکان داستان عجیبی داره مدرسه‌ای که ساختش از یک خواب شروع می‌شه… خوابی که باعث ساخته شدن یک مدرسه و اومدن لبخند رو لبای فرزندان این سرزمین شد. معین فتوت از دانش‌آموزان عزیز مدارس رشد بود که متاسفانه به علت ابتلا به سرطان در سال ۱۳۹۸ فوت شد. خوابی که دوست معین در ارتباط با ساخت یک مدرسه دید، باعث شد تا پدر بزرگوار معین تصمیم به ساخت یک مدرسه بگیرند تا یاد و خاطره معین عزیز در قلب و ذهن‌ها همیشه ماندگار باقی بمونه..

پس از انجام بررسی‌های لازم از مناطق محروم، ما در خیریه رشد تصمیم گرفتیم در روستای کلوکان ساخت این مدرسه رو شروع کنیم. روستای کلوکان از روستاهای واقع شده در استان سیستان و بلوچستان به شمار می‎‌ره و در یکی از پرجمعیت‌ترین بخش‌های این استان یعنی بخش هیدوچ قرارگرفته. جمعیت هیدوچ به حدود ۲۸۰۰ خانوار می‌رسه.. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۴۱۸ خانوار ساکن این روستا هستند.

با وجود جمعیت زیاد در این روستا، متاسفانه فضای کافی و مناسب جهت تحصیل دانش‌آموزان وجود نداشت. دانش‌آموزان در فضایی نه چندان ایمن مشغول به تحصیل بودند و گاهی به دلیل کمبود فضا از یک کلاس جهت تدریس چند پایه‌ی تحصیلی استفاده می‌کردند. از این رو در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ ما در خیریه رشد مطالعات میدانی از این منطقه رو شروع کردیم و پس از بررسی‎‌های لازم تصمیم به ساخت یک فضای آموزشی گرفتیم. جهت ساخت این فضای آموزشی به مبلغی حدود ۳۳۰ میلیون تومان نیاز داشتیم.

مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از هزینه‌‌ای که برآورد کرده بودیم، توسط خیر این پروژه پرداخت شد. مدرسه روستای کلوکان با تعداد ۴ کلاس و با مساحت ۱۶۰ متر در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون تعداد ۱۸۰ دانش‌آموز در این فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

گاری تصاویر