مدرسه روستای قادرآباد


مدرسه روستای قادرآباد

مشخصات پروژه

مدرسه روستای قادرآباد


مکان: شهرستان خاش، استان سیستان و بلوچستان

متراژ: ۱۶۰ متر

تعداد کلاس: ۴

هزینه ساخت : ۲۶۷ میلیون تومان

شروع ساخت: بهمن ۹۸


پیشرفت فیزیکی پروژه

۱۰۰%

داستان مدرسه روستای قادرآباد

داستان ساخت مدرسه قادرآباد به روزایی برمی‌گرده که ویروس کرونا در کشورمون شیوع پیداکرده بود و قطعا ساخت یک فضای آموزشی رو برای ما دشوار می‌کرد اما هدف همیشگیمون که فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل تمام فرزندان ایران بود، باعث شد تا با وجود شیوع این ویروس همچنان ما در مسیر هدفمون تلاش کنیم. قادرآباد از روستاهای شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌ره. براساس سرشماری صورت گرفته توسط مرکزآمار ایران، جمعیت روستای قادرآباد درسال ۱۳۹۵، ۴۷ خانوار بوده است. روستای قادرآباد تا اواخرسال  1398 تنها دارای یک مدرسه‌ی سه کلاسه بود. این مدرسه ازنظر ساختاری و محیط آموزشی برای تحصیل دانش آموزان این روستا مناسب نبود.

از جمله مشکلاتی که درمسیرتحصیلی دانش آموزان این روستا وجود داشت، می‌تونیم به موارد زیراشاره کنیم:

  • استفاده از راهروی ساختمان مدرسه به عنوان کلاس درس،
  • استفاده از فضای مدرسه در چندین نوبت
  • تدریس معلمین به صورت فشرده

همه‌ی این موارد ناشی از کمبود فضای آموزشی در این روستا بود. خیریه رشد با همت یک خیر بزرگوار دربهمن ماه ۱۳۹۸ ساخت مدرسه روستای قادرآباد را آغازکرد. روند ساخت این مدرسه با متراژ ۱۶۰ متر و با‌ برآورد هزینه ی ۲۶۷میلیون تومان توسط  پیمانکاران آغازشد. مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان از هزینه ساخت رو خیر بزرگوار این پروژه برعهده گرفتند.

مراحل ساخت مدرسه‌ی قادرآباد به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت۴ ماه به تعویق افتاد اما در نهایت این مدرسه در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در سفر همکارانمون به استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید و دانش‌‌آموزان عزیزمون در حال حاضر در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. هدف ما دربنیاد رشد، فراهم کردن شرایط مناسب تحصیل برای دانش آموزان درتمامی روستاهاست و این امر جزبا دستان پرمهرشما خیرین عزیزمحقق نخواهد شد.


گالری تصاویر