مدرسه روستای صمدآباد


مشخصات پروژه

مدرسه روستای صمدآباد


مکان: منطقه خاش، استان سیستان و بلوچستان

متراژ: ۳۱۲ متر مربع

تعداد کلاس: ۶

برآورد هزینه: ۹۵۰ میلیون تومان

شروع ساخت: شهریور ماه سال ۱۳۹۹

تاریخ بهره‎ برداری: آبان ماه سال ۱۴۰۰


پیشرفت فیزیکی پروژه

۱۰۰%

داستان مدرسه روستای صمدآباد

ساخت مدرسه در روستای پرجمعیت صمدآباد از دغدغه‌های مهم ساکنان این منطقه به شمار می‌رفت. شهرستان خاش به دلیل قرارگرفتن در مرکز استان سیستان و بلوچستان دارای روستاهای بسیاری بود. صمدآباد هم از جمله روستاهای شهرستان خاش به شمار می‌ره.. تعداد ۲۱۲ خانوار در این روستا ساکن هستند و با توجه به همجواری این روستا با بخش مرکزی استان، شاهد رشد روز افزون جمعیت در این منطقه هستیم. با وجود قرارگرفتن صمدآباد در بخش مرکزی و جمعیت قابل توجه آن، متاسفانه هیچ فضای مناسبی برای تحصیل در این روستا وجود نداشت.

در سال‌های گذشته دانش‌آموزان در یک فضای باز بدون هیچ‌گونه سیستم گرمایشی و سرمایشی تحصیل می‌کردند و با مشکلات بسیاری در مسیر تحصیل خود مواجه بودند. این موارد سبب شد ما در خیریه رشد در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ پس از مشاهده‌ی موقعیت جغرافیایی و شرایط روستا تصمیم به احداث یک مدرسه‌ی  شش کلاسه با متراژ ۳۱۲ متر بگیریم تا شاید کمی از سختی مسیر تحصیلی دانش‌آموزان در این منطقه بکاهیم.

پس از بررسی‌ها و مطالعات میدانی توسط بنیاد رشد، ساخت مدرسه‌ی روستای صمدآباد در شهریور ماه سال  1399 شروع شد. هزینه‌ی برآورد شده جهت ساخت حدود  950 میلیون تومان بود که مبلغ ۴۷۵ میلیون تومان رو خیر بزرگوار این پروژه برعهده گرفتند.

این فضای اموزشی در آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر دانش‌آموزان عزیزمون در این منطقه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. امید داریم بتونیم با همراهی و همدلی همیشگی شما به تعداد مدارس و فضاهای آموزشی در مناطق محروم بیفزاییم و شرایط تحصیل رو برای همه فرزندان ایران فراهم کنیم.


گالری تصاویر